لاغری و درمانهای آن در طب ایرانی
=====================


در کتب طب ایرانی تاکید گردیده است که هرگاه بدن به لاغری گرایش پیدا کند یا به حد افراط چاق شود استعداد بیماریهای شدید را پیدا می کند بنابراین بایستی از آنها جلوگیری نمود.
بیماریهائی که استعداد ابتلا به آن با لاغری شدید افزایش می یابد عبارتند از:
1- افراد لاغر اندام از هر گونه عامل خارجی و یا داخلی بیشتر از افرادی با اندام معتدل( بین لاغر و چاق) تاثیر می یابند. مثلا ناراحتی هایی مثل غم و غصه و نیز هوای گرم و بیداری زیاد و تحرک زیاد.
2- فرد لاغر اندام مستعد بیماریهای عفونی و تب دار است و بیشتر به این بیماریها مبتلا می گردد.

بعضی علل لاغری از دیدگاه طب سنتی بدین شرح است:

1- کاهش خوردن غذا
2- مصرف مداوم غذاهایی که فاسد شده و یا باب میل نیست (فرد انها را دوست ندارد) که بدن آنها را جذب نمی کند و باعث لاغری میگردد.
3- عارضه سوء مزاج اعضاء (سوء مزاج عبارتست از تغییر در مقدار حرارت و رطوبت یک عضو از میزان طبیعی آن) که باعث عدم جذب غذا در عضو می گردد.
4- انسداد در کبد و عروق مزانتریک روده (سده جگر و عروق ماساریقا) که باعث عدم جذب غذا توسط کبد می گردد.
5- ورم طحال که باعث می شود، کبد ضعیف شده و غذا را به اعضاء نرساند.
6- کرمها و انگلهای روده ای
7- ورزش زیاد از حد و نیز با سرعت زیاد

درمان لاغری

اولین و مهمترین درمان لاغری عبارتست از درمان علتی که باعث آن شده است. پس از آن می توان به افزایش وزن امیدوار بود

دستورات عمومی جهت افزایش وزن


1- جهت جذب غذا به بدن، حمام رفتن های متوالی (البته با مدت طولانی) و شستن بدن با آب معتدل رو به گرم
2- بعد از حمام استعمال روغنهای مرطوب کننده بر روی پوست بدن، البته نه به مقدار زیاد زیرا افراط در مصرف آنها بافت سطحی بدن را شل می کند.
3- جامه نرم پوشیدن
4- آرامش داشتن
5- بوییدن عطریات خوشبو
6- دوری از غم و غصه و داشتن نشاط و خوشی

نسخه های افزایش دهنده وزن

1- باقلای خرد شده و مغز تخم کدوی شیرین را نرم کوبیده و با آب انار شیرین و روغن بادام مخلوط نمایید و حلوای ساخته شده را میل نمایید.
2- مقداری نخود را در شیر بخیسانید تا شیر را جذب کند و سپس آن را بخشکانید و مقدار 80 گرم آن را با برنج ، جو ، گندم و نان خشک هر کدام 40 گرم، همه را نرم بکوبید و درمقدار لازم شیر بپزید تا به صورت حریره درآید با قند شیرین کنید و به عنوان یک وعده غذا روزانه میل کنید.این را همه روزه تکرار کنید.
3- مغز بادام شیرین، خشخاش، فندق، حب صنوبر و حبة الخضرا، همه را مساوی نرم بکوبید و با روغن گاو مخلوط کنید و هم اندازه آن شکر ذوب شده اضافه نموده و صبح و شب هر مقدار می توانید میل کنید (از مقدار کم شروع کنید و کم کم اضافه نمایید).
4- حلوا و شیر برنج در چاق کردن مفید است.
5- حلیم گندم
6- کله پاچه گوسفند
7- پرندگان چاق کننده مثل مرغابی و کبک

توجه: در خوردن غذا باید رعایت هضم را نمود و اگر با خوردن این غذاها اشکالی در هضم آنها می بینید، بایستی ابتدا به تقویت هضم پرداخت. جهت تقویت معده و هضم آن گوشت بره و بزغاله بهترین غذاست که البته چاق کننده نیز می باشد.

www.newtehranchat.com

تاريخ : شنبه 18 مهر 1394برچسب:, | 12:19 | نويسنده : sasy0098 |

بالاخره ماست بخوریم یا نخوریم؟! (طب سنتی و ماست و دوغ)

 

ماست یکی از فرآورده های لبنی پرمصرف است که اشتباهاتی در باور و نحوه مصرف عامه در مورد آن وجود دارد. بهترین ماست آن است که از شیر تازه گاو درست شود. به طور کلی لبنیات گوسفندی برای استفاده انسان مناسب نیست. بعضی نیز به علت شیوع ابتلا به سوء مزاج های سرد در جامعه، همگان را از خوردن ماست نهی می کنند که توصیه مناسبی نیست. در ادامه با خواص ماست از دیگاه طب سنتی ایران  آشنا می شویم.

الف – ماست

طبیعت یا مزاج ماست سرد و تر است و هرچه ترش تر باشد، سردی و تری آن بیشتر می شود. به همین دلیل مصرف آن برای افراد داراری مزاج عمومی سرد یا سوء مزاج سرد معده مشکلاتی ایجاد می کند. از جمله نفخ شکم، ضعف و بی حالی و تشدید حالت سردی و تری در بدن.  برخلاف ظاهرش براساس تقسیم بندی طب سنتی، لطیف و زود هضم نیست و اگر خوب هضم نشود تولید خلط خام کرده و باعث بروز گرفتگی در منافذ و مجاری کوچک بدن می شود. به همین علت دیر هضم بودن است که همزمان با گوشت نباید مصرف شود چون گوشت و ماست هرکدام به تنهایی هم هضم مشکلی دارند. مصرف همزمان ماست و گوشت برای همه بخصوص مبتلایان به دردهای مفصلی مضر است و باعث تشدید درد آنها می شود. در روایت هم خوردن انواع لبنیات از جمله ماست با ماهی نهی شده است. امروزه بیشتر ماست درکنار غذاهای اصلی خورده می شود اما بهتر است برای پرهیز از ناسازگاری های غذایی، آن را به عنوان میان وعده مصرف کرد. همچنین در تبهای عفونی هم مصرف ماست مضر است.

از عارضه ها و ضررهای آن که بگذریم ماست خواص و فواید زیادی دارد. ازجمله؛

  • افزایش اشتها

به سبب ترشی موجود در ماست غذا از معده با سرعت بیشتری خارج می شود و به همین دلیل عبور غذا در روده تسهیل می شود. وقتی معده و روده از مواد خوراکی خالی شونتد زمینه انتقال حس گرسنگی و اشتها به خوردن فراهم می شود. در ماست مواد تحریک کننده اشتها وجود دارند. خاصیت اشتها آوری ماست بخصوص در کم اشتهایی ناشی از سوء مزاج گرم و خشک اثر می کند.

  • تسکین دهنده تشنگی
  • تقویت میل و توان جنسی در افراد گرم مزاج
  • افزایش حجم بدن

ماست با افزایش رطوبت در بدن و اندامها زمینه افزایش ححجم را فراهم می کند. این خاصیت در افراد لاغر با مزاج گرم و خشک بیشتر و سریعتر ظاهر می شود.

  • رفع یبوست

یبوست شکم از دیدگاه طب سنتی علل مختلفی دارد که یکی از آنها غلبه خشکی بر روده هاست. که ماست در رفع این نوع یبوست مؤثر است. در این حالت اگر شب قبل از خواب ۲۰۰ گرم ماست با ۲ قاشق شکر مخلوط و خورده شود، ملین است.

  • خواب آور

اگر لایه چربی جمع شده بالای ماست را بر سر بمالید، مرطوب کننده مغز و خواب آور است.

مصلح ماست مربای زنجبیل است و برای رفع عوارض آن می توانید از مربای زنجبیل استفاده کنید.

یک نکته بسیار مهم اینکه برای رفع سردی ماست هیچگاه فلفل به آن اضافه نکنید چون ترکیب حاصل از آنها به دلایلی که توضیح آن کمی پیچیده است برای بدن مضر است.

ب – دوغ

و اما دوغ هم که از ماست درست می شود در طبع و مزاج مانند ماست است. مانند ماست تسکین دهنده تشنگی، افازیش دهنده میل جنسی و چاق کننده است. جوشش خون و حرارت معده و جگر را تسکین می دهد. در مبتلایان به سوء مزاج سرد معده باعث سرگیجه و ضعف می شود. مصلح آن غذاهای فلفلدار است.

  • بهترین غذا برای مبتلایان به اسهال گرم

اگر دوغ را با برنج و آردجوی بوداده بپزید بهترین غذا برای مبتلایان به اسهال گرم است و چاق کننده هم هست. ( بروز در فصل گرما، زردی و سوزانندگی مدفوع، خشکی و تلخی دهان، زردی چهره، حرارت بدن و … برخی از نشانه های اسهال گرم هستند)

www.newtehranchat.com

تاريخ : شنبه 18 مهر 1394برچسب:, | 12:16 | نويسنده : sasy0098 |

چگونه جوش صورت را درمان کنیم

3 نفر

همیشه ممکن است در جایی که هیچ یک از داروهای ساخت دست بشر عمل نمی کند، داروی گیاهی کاملاً موثر واقع شود.

علت جوش های صورت، عدم تعادل چربی سطح آن است. برای متعادل کردن چربی پوست صورت باید از خوردن چربیهایی که دمای ذوب آنها بیش از 37 درجه سانتی‌گراد است پرهیز کرد و بیشتر از روغن‌های مایع استفاده نمود. همین طور برای کاهش جوش‌های صورت و بدن از خوردن قند و شکر سفید اجتناب کنید. نوجوانان و جوانانی که از جوش‌های صورت خود ناراحت هستند باید از خوردن شیرینی های تازه و خامه دار اجتناب کنند. توصیه می‌شود که روی غذاهای چرب کمی دارچین بپاشید تا چربی آن را ببرد.

دانستن خوردن خیسانده برگ هلو و زردآلو برای زیبایی و شفافیت پوست بسیار مناسب است. خوردن عرق کاسنی و کاهو نیز کبد را صاف کرده و پوست را خوب می‌کند.

اگر در شهرهای بزرگ که هوای آلوده دارند مانند تهران زندگی می‌کنید، خوردن یک لیوان شیر به صورت روزانه برای شما ضروری است زیرا یکی از عوامل آلودگی هوا سرب است که با خوردن شیر جلوی عوارض آن گرفته می شود.

ریشه گیاه بابا آدم بعد از کاسنی، بهترین درمان برای صاف کردن کبد و درخشندگی پوست است. بابا آدم یک گیاه خودرو است که در اکثر بیابان‌های ایران می روید. جوشانده برگ آن قند خون را پایین می آورد و ریشه آن خون را پاک و کبد را اصلاح می‌کند. دقت کنید که این جوشانده نباید با عرق کاسنی مخلوط و خورده شود زیرا اگر با هم مصرف شوند، اثر یکدیگر را خنثی می کنند. اما می توان در دو زمان مختلف در طول روز از این دو داروی گیاهی استفاده نمود. 

برای داشتن پوستی سالم و شاداب سلامت و تقویت کبد را فراموش نکنید.

ترش کردن پوست: میکروب های هوازی که از راه هوا روی پوست می‌نشینند و باعث ایجاد جوش می‌شوند، از ترشی خوش‌شان نمی‌آید و تنها در محیط قلیایی رشد می‌کنند. برای این منظور پوست انسان ماده ترشی را ترشح می‌کند تا از بروز جوش جلوگیری شود، اما گاهی اوقات در اثر چربی و یا خشکی بیش از حد پوست، این ماده کمتر ترشح شده و پوست دچار مشکل می‌شود. در این زمان باید به ترش کردن پوست کمک نمود. زمانی که بخواهید پوست را ترش کنید، از قلیایی کردن آن با صابون اجتناب کرده و به جای آن صورت را با آب ماست ترش و سدر بشویید. حتی شستن با آب گرم و بدون صابون بهتر از استفاده از صابون‌های قلیایی است. شستن با دیگر مواد طبیعی ترش مانند آب لیمو نیز مناسب و مفید است به شرطی که آن را رقیق کنید تا پوست را تحریک نکند. شستن پوست با شیر مانده و ترشیده نیز بسیار مفید می‌باشد. می‌توانید شیر ترش و یا آب ماست ترش را با کمی عسل مخلوط کرده و مانند ماسک زیبایی روی تمامی قسمت‌های پوست خود بگذارید. پس از اینکه خشک شد، حدود 15 دقیقه آن را با آب گرم و سپس آب سرد بشویید.

اگر از مقاله بالا لذت بردید می‌توانید به مطلب درمان خانگی جوش صورت مراجعه کنید. درمان جوش سر سیاه را نیز مشاهده کنید.

www.newtehranchat.com

تاريخ : سه شنبه 14 مهر 1394برچسب:, | 20:45 | نويسنده : sasy0098 |

درمان جوش صورت با طب سنتی

19796_246

تمام مواد غذایی که مصرف می کنید بطور مستقیم بر پوست شما تاثیر می گذارند . اکثر افرادی که پوست های آکنه و جوش دار دارند در اثر مصرف مواد غذایی است که معمولا به آن حساسیت داشته و بدن آن ها در مقابل استفاده از این مواد غذایی بصورت جوش یا اکنه عکس العمل نشان می دهد . همان طور که بعضی از مواد غذایی باعث ایجاد جوش و آکنه بر روی صورت می شوند در مقابل مصرف مواد غذایی دیگر به رفع و درمان جوش صورت کمک می کنند . در این مطلب قصد داریم شما را با این مواد غذایی آشنا کنیم .

براساس طب سنتی مصرف برخی سبزی‌ها و میوه‌ها مثل گشنیز و چغندر، انار، هندوانه و آب آلبالو برای پیشگیری از جوش صورت موثر بوده و می توان برای درمان جوش صورت از طریق اصلاح رژیم غذایی اقدام کرد . مصرف مواد غذایی مانند فست فودها، نوشابه، چای ، نمک زیاد ، مصرف بالای گوشت قرمز و شیرینی و همچنین پرخوری باعث ایجاد جوش صورت می شود .

برای درمان جوش صورت می توانید در رژیم غذایی خود از خاکشیر استفاده کنید .

ar4-4348

همچنین مصرف خوراکی و بخور گیاه شاه‌تره باعث پیشگیری از جوش صورت و بخور گیاهان دارویی آویشن، اسطوخودوس، رازیانه، رزماری، نعناع کوهی، بومادران و گزنه برای درمان جوش صورت موثر است .
حتی اگر از جوش های سرسیاه پوست صورت خود رنج می برید می توانید از بخور گیاه بابونه برای رفع جوش سرسیاه استفاده کنید .

www.newtehranchat.com

تاريخ : سه شنبه 14 مهر 1394برچسب:, | 20:44 | نويسنده : sasy0098 |

www.newtehranchat.com

تاريخ : سه شنبه 14 مهر 1394برچسب:, | 19:28 | نويسنده : sasy0098 |

www.newtehranchat.com

تاريخ : جمعه 10 مهر 1394برچسب:, | 17:23 | نويسنده : sasy0098 |

آیا می دانید مویز از سقط جنین پیشگیری می کند؟!



مویز سیاه,خواص مویز سیاه

مویز برای رفع ضعف معده و بهبود هضم غذای زنان باردار مؤثر است

 

یک کارشناس طب سنتی گفت: مویز در وزن‌گیری جنین مؤثر است، چرا که ارزش غذایی بالایی دارد و طبیعت آن گرم و تر است. مویز مقوی رحم است و با مصرف مویز زنان باردار جنین خود را از سقط حفظ می‌کنند.

علوی کارشناس طب سنتی اظهار داشت: مویز انگور رسیده‌ای است که روی بوته وبا روش سنتی خشک شده باشد. بسته به نوع انگور خواص مویز متفاوت است.

به‌گفته وی مویز در وزن‌گیری جنین مؤثر است چرا که ارزش غذایی بالایی دارد و طبیعت آن گرم و تر است. مویز مقوی رحم است و با مصرف مویز زنان باردار جنین خود را از سقط حفظ می‌کنند.

مویز برای رفع ضعف معده و بهبود هضم غذای زنان باردار مؤثر است
این کارشناس طب سنتی افزود: مویز مقوی کبد است و موجب تقویت معده و افزایش قدرت هاضمه زنان باردار می‌شود چرا که ضعف معده و ضعف هضم از مشکلات شایع زنان باردار محسوب می‌شود.

علوی گفت: خوردن مویز در وعده صبحانه برای درمان انواع بیماری‌های عفونی مانند عفونت گوش, عفونت دندان و ... مفید است.

وی ادامه داد: مشکلات عفونت دندان در دوران بارداری از مشکلات شایع زنان باردار است و زنان به‌دلیل منع مصرف دارو دچار مشکل خواهند شد که مصرف مویز در وعده صبحانه می‌تواند مانع بروز عفونت دندان شود.

ایشان افزود: مویز دارای اثرات ضددرد, ضدباکتری و تقویت کننده سیستم ایمنی است. مویز ملین است و باعث پاکسازی روده و معده می‌شود؛ مویز تقویت کننده معده است.

مویز ملین است و معده و روده‌ها را پاک می‌کند
علوی بیان داشت: مویز مواد نامناسب و غلیظ را آماده دفع کرده و از بدن خارج می‌کند چرا که با پاکسازی خون به سلامت جنین کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: مویز تولید کننده خون صالح و هضم کننده غذاست؛ جنین از خون صالحی که غذای خوب هضم شده تولید می‌شود, تغذیه می‌کند. مویز مقوی اعصاب و قلب مادر و جنین است.

مویز گرم‌کننده بدن است
این کارشناس طب سنتی یادآور شد: بهترین مویز نوع چاق, پرگوشت, شیرین و بی‌دانه است و بدترین آن مویز با دانه و کم‌گوشت است. مویز گرم کننده تمام بدن و خوردن آن در فصول سرد بسیار مناسب است.

علوی خاطرنشان کرد: خیساندن مویز در آب گرم و مصرف آن بسیار خونساز و تقویت کننده بدن است.

www.newtehranchat.com

تاريخ : دو شنبه 6 مهر 1394برچسب:, | 13:50 | نويسنده : sasy0098 |

 خواص  درمانی آویشن

 

آویشن درختچه ای کوتاه و پر شاخه است. شاخه های علفی آن پوشیده از برگ هایی در قسمت فوقانی ساقه است. گل های سفید ریز آن به طور چتری و منفرد می رویند. میوه آن فندق چهار قسمتی است. گیاه آویشن گیاهی است علفی با ساقه های کرکدار و سفید از خانواده نعناع (Lamiasceae) که سرشاخه های گل دار و برگ، آن قابل استفاده می باشد.

 

 

موارد استفاده دم کرده آن به هضم غذا کمک می نماید و ضد سرفه و خلط آور است و در برونشیت، سیاه سرفه و التهاب دستگاه تنفس فوقانی استفاده می گردد.

 

 

آثار فارماکولوژیک اثر ضد سرفه و خلط آور و ضد اسپاسم این گیاه در مطالعات بر روی حیوانات از عمده ترین آثار آن بوده اند. ضد عفونی کننده، هاضم غذا، ضد سرفه، ضدبو، ضد تشنج، غذا.جوشانده این گیاه در درمان پیچش روده و اسهال موثر است.

 

 

آویشن عامل تصفیه کننده خوبی بوده و در درمان بی خوابی و امراض جهاز هاضمه مفید است. اگر ۵ تا ۱۰ گرم اویشن را در یک لیتر آبجوش دم کرده و با کمی عسل به بیماران مبتلا به تنگی نفس و کلیه و مثانه و درد مفاصل و سیاتیک موثر واقع خواهد شد. آویشن ضد تشنج وضد صرع و ضد نفخ هم است و برای تقویت بینایی و معده مفید است.

 

برای جلوگیری از ریزش مو ۲۰ گرم اویشن را در یک لیتر آب جوشانده آن را هرچند روز یک بار به سر بمالید. ضمنا در خوردن اویشن نباید زیاده روی کرد زیرا باعث بروز آلبومین در ادرار می شود. مواد موثره آویشن باغی خلط آور بوده و برای معالجه سرفه مورد استفاده قرار می گیرد. از تنتور و عصاره های الکلی پیکررویشی این گیاه برای معالجه سرفه، گلودرد، برونشیت و آسم استفاده فراوان می شود.

 

 

مقدار مصرف ۱۱- ۴ گرم به صورت دم کرده ۳ بار در روز

 

منع مصرف و عوارض جانبی از مصرف روغن فرار آویشن به صورت خوراکی باید خود داری کرد و فقط به صورت استعمال خارجی کاربرد دارد و علایم مسمومیت با این گیاه و با روغن فرار آن تهوع، استفراغ، درد معده، سرگیجی و در نهایت تشنج، اغما و کلاپس قلبی تنفسی است.

www.newtehranchat.com

تاريخ : دو شنبه 6 مهر 1394برچسب:, | 13:49 | نويسنده : sasy0098 |

خواص آویشن برای سلامت و درمان انوع بیماری ها

 

خواص آویشن ، خواص آویشن برای پوست

خواص آویشن بسیار گسترده است به نوعی که از درمان انواع بیماری ها تا سلامت و زیبایی پوست و مو می توان از آن استفاده کرد. این گیاه دارویی بهترین درمان برای عفونت های تمام قسمت های بدن است.

 

خواص آویشن بسیار گسترده است به نوعی که از درمان انواع بیماری ها تا سلامت و زیبایی پوست و مو می توان از آن استفاده کرد. این گیاه دارویی بهترین درمان برای عفونت های تمام قسمت های بدن است. آویشن یکی از گیاهان پرخاصیت دارویی است که از زمان های قدیم مصرف آن به شیوه های مختلف برای درمان انواع بیماری ها توصیه شده است. این گیاه علفی و معطر، دارای خواص دارویی بسیاری است و از آن در صنایع غذایی ، دارویی، بهداشتی و آرایشی استفاده متنوعی می‌شود. 

 

خواص فوق العاده و بسیار آویشن:

محمد زکریای رازی معتقد است آویشن نفخ شکن، موجب حرارت بدن و هضم غذا است

آویشن به عنوان گیاهی ضدعفونی کننده شناخته‌ شده است. محلول شستشوی دهان که حاوی آویشن باشد در درمان عفونت لثه موثر است و به همین دلیل برای تهیه برخی از دهانشویه‌ها، خمیر دندان‌ها نیز به کار می‌رود.

آویشن در درمان بیماری مجاری تنفس فوقانی از قبیل برونشیت و آسم تاثیرات مفیدی دارد و برای معالجه سرفه و گلودرد استفاده می‌شود.

جوشانده آویشن برای درمان اسهال و پیچش روده بسیار توصیه می شود.

 چای دم کرده آن را نیز برای درمان عفونت گوش میانی، نفخ و تهوع استفاده می‌کنند،

افرادی که دچار گرفتگی و دردهای عضلانی و مفصلی به خصوص روماتیسم هستند  حمام آویشن برایشان بسیار مفید است. 

 آویشن یکی از بهترین داروهای گیاهی برای تقویت اعصاب، درمان افسردگی، خستگی و بی‌خوابی مفید است و مصرف آن موجب کاهش فشارخون و چربی خون می‌شود.

 آویشن ضدتشنج و ضد صرع و ضد نفخ بوده و برای تقویت بینایی و معده هم مفید است.

در طب سنتی از این گیاه به عنوان ضد اسپاسم، رفع تنگی نفس و سرفه و سوع هاضمه ودرمان سیاه سرفه، برونشیت، عفونت ریه، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و برای درمان نفخ و گرفتگی‌های عضلانی استفاده می‌شود.

 
 درمان عفونت های تمام بدن ، خواص آویشن برای پوست ، خواص آویشن در لاغری
آویشن دارای اثرات ضدقارچی و ضدباکتریایی قوی است و این خاصیت به دلیل وجود تیمول و کارواکرول در اسانس این گیاه است

برای درمان و کاهش ریزش مو کافیست موی سررا با محلول رقیق اسانس آویشن شستشو دهید تا سبب افزایش جریان خون در پوست سر و قوی شود و از ریزش مو جلوگیری کند. 

در خوردن آویشن نباید زیاده‌روی کرد زیرا باعث بروز آلبومین در ادرار می‌شود. همچنین مصرف آن برای زنان حامله و باردار توصیه نمی‌شود.

در التهاب  حنجره و لوزه ها و برای درمان آفت به صورت غرغره کردن استفاده شود. برای این منظور، یک استکان از پودر گیاه را در چهار استکان آب جوش آهسته به مدت 20 دقیقه جوشانیده و پس از صاف کردن، برای شست وشوی دهان استفاده شود.

 

یک دمنوش عالی برای درمان بسیاری از بیماری ها

اگر 10 گرم اویشن را در یک لیتر آبجوش دم کرده و با کمی عسل به بیماران مبتلا به تنگی نفس و کلیه و مثانه و درد مفاصل و سیاتیک و خونریزیهای رحم و ترشحات غیر طبیعی زنان بدهید در دفع بیماری آنها موثر واقع خواهد شد.

 

مصرف آویشن برای این افراد ممنوع است

در بعضی منابع اشاره شده است که مصرف زیاد آویشن یا عصاره آن در دوران بارداری می تواند احتمال سقط جنین را افزایش دهد. بنابراین توصیه شده است که خانمهای حامله بهتر است از مصرف این گیاه خودداری کنند.

مطالعات نشان می دهد که  آویشن می تواند روند انعقاد خون را با تاخیر مواجه کند. بنابراین کسانی که قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرند،  از دو هفته قبل از عمل جراحی، نباید آویشن استفاده کنند.

www.newtehranchat.com

تاريخ : دو شنبه 6 مهر 1394برچسب:, | 13:46 | نويسنده : sasy0098 |